Zasady TESLA Duel

TESLA Duel
The Endless Supreme Ladder

Forma rozgrywek: Ladder
Mapa: Inna w kazdym tygodniu wybierana w ankiecie na scenaq2.pl spośród trzech map zaproponowanych przez admina.

Timelimit: 10
System: Bo3

Z danym Graczem można rozegrać tylko jeden mecz w tygodniu.

Żadnego umawiania się na mecze, żadnego terminarza, żadnych w/o.
Żadnych screenów, żadnego uploadowania demek.
Żadnej presji.

Domyślnym i głównym serwerem TESLA Duel jest:
TESLA @ Throne.pl | 195.85.230.210:27911

Każdy inny serwer z NoFake i bieżącą mapą jest również pełnoprawny. Serwery bez NoFake nie są akredytowane lecz gra na nich również jest możliwa (porównaj z punktem 14).

1. Elementy struktury:

Post z Ladderem (a w nim):
- Tabela z linkami do kart graczy.
- Bierzące info.
- Link do regulaminu w języku polskim.
- Link do regulaminu w języku angielskim.
- Komentarze w których Gracze informują o wygranych meczach.

Strona z regulaminem w języku polskim.
Strona z regulaminem w języku angielskim.
Karty wszystkich Graczy (a w nich):

- Avatar.
- Data zapisania.
- Osiągnięcia w Ladderze.
- Najlepsze mecze.
- Linki do najlepszych demek Gracza.
- Embedowane highlightsy najlepszych akcji Gracza z youtube.

Excelowski Skrypt samwszystkoliczący.

2. Statystyki

Ranking (Rank) – Liczba określająca pozycję gracza względem innych graczy na podstawie ich Punktów Rankingowych.
Punkty Rankingowe (Pts) – Ilość bieżących punktów zdobywanych i utraconych podczas meczy.
Personal Best Rate (PB) – Największe Pts (Punkty Rankingowe) w historii (liczone po 20stu regularnych meczach w Ladderze).
Grand Prix (GP) – Dziesięciotygodniwy turniej podczas którego zdobywa się punkty GP.
Punkty GP (GP Points) – Suma dodatnich punktów rankingowych zdobytych podczas meczy z uwzględnieniem rankingu gracza.
GP Points Current Week – Suma Punków GP zdobyta w ciągu bieżącego tygodnia.
GP Points Current GP- Suma punktów GP zdobyta w ciągu bieżącego GP.

3. Punkty Rankingowe:

Gracze grają o taką ilość punktów w danym meczu jaka wynika z różnicy ich rankingu wg wzoru:

( RANK_HIGHER / RANK_LOWER ) * 100 = Pts_GAINED

RANK_HIGHER – Ranking gracza z wyższą pozycję w Ladderze.
RANK_LOWER – Ranking gracza z niższą pozycję w Ladderze.
Pts_GAINED – Ilość Punktów Rankingowych, które można zdobyć/utracić w tym meczu przez każdego z nich.

Gracz, który wygra, zdobywa tą ilość punktów.
Gracz, który przegra, traci tą ilość punktów.

Przykład 1:
Gracz A z rankingiem 4 i gracz B z rankingiem 16 chcą grać ze sobą mecz. O ile punktów zagrają?

RANK_HIGHER = 4
RANK_LOWER = 16

( 4 / 16 ) * 100 = 0,25 * 100 = 25

Pts_GAINED = 25

Odp: O 25 punktów.

Przykład 2:
Gracz A z rankingiem 1 i gracz B z rankingiem 10 chcą grać ze sobą mecz. O ile punktów zagrają?

RANK_HIGHER = 1
RANK_LOWER = 10

( 1 / 10 ) * 100 = 0,1 * 100 = 10

Pts_GAINED = 10

Odp: O 10 punktów.

Przykład 3:
Gracz A z rankingiem 17 i gracz B z rankingiem 18 chcą grać ze sobą mecz. O ile punktów zagrają?

RANK_HIGHER = 17
RANK_LOWER = 18

( 17 / 18 ) * 100 = 0,94 * 100 = 94

P = 94

Odp: O 94 punkty.

Wniosek:
Teoretyczna, maxymalna ilość punktów do zdobycia w jednym meczu wynosi 100.
Aby zdobyć jak największą ilość punktów z danego meczu, należy grać z graczem o jak najbardziej zbliżonym rankingu.

4. Grand Prix:

Do punktacji GP liczone są zdobyte dodatnie Punkty Rankingowe w/g wzoru:

Pts_GAINED / RANK^3 = GP_Points_GAINED

Pts_GAINED – Punkty Rankingowe zdobyte w danym meczu
RANK^3 – Pierwiastek sześcienny z Rankingu gracza przed danym meczem.
GP_Points_GAINED – Punkty GP zdobyte w danym meczu.

Przykład 1:
Gracz A wdanym meczu zdobył 90 Punktów Rankingowych, a jego Ranking wynosi 8. Ile zdobył Punktów GP?

Pts_GAINED = 90
RANK = 8

90 / 8^3 = 90 / 2 = 45

GP_Points_GAINED = 45

Przykład 2:
Gracz B zdobył taką samą ilość punktów co gracz A, czyli 90, a jego Ranking wynosi 27. Ile zdobył Punktów GP?

Pts_GAINED = 90
RANK = 27

90 / 27^3 = 90 / 3 = 30

GP_Points_GAINED = 30

Wniosek:
Im wyższy Ranking, tym stosunkowo więcej Punktów GP.
Współczynnik Rankingowy jest tylko pierwiastkiem sześciennym z Rankingu, więc nie jest zbyt duży.

5. Dewaluacja Pts:

W przypadku nierozegrania poprzez gracza żadnego meczu w tygodniu jego Punkty Rankingowe ulegają Dewaluacji w/g wzrou:

Pts_BEFORE – ( ( ACT / (ALL * ALL) ) * Pts_BEFORE ) = Pts_AFTER

Pts_BEFORE – Punkty Rankingowe przed Dewaluacją.
Pts_AFTER – Punkty Rankingowe po Dewaluacji.
ACT – Ilość Graczy aktywnych (conajmniej jeden rozegrany mecz wdanym tygodniu).
ALL – Liczba wszystkich Graczy.

Przykład 1:
Gracz A posiada 2740 Punktów Rankingowych. W bieżącym tygodniu nie rozegrał meczu. Mecz rozegrało 10 Graczy spośród wszystkich 50.

Pts_BEFORE = 2740
ACT = 10
ALL = 50

2740 – ( ( 10 / 50 * 50 ) * 2740 ) = 2740 – ( ( 10 / 2500 ) * 2740 ) = 2740 – ( 0,004 * 2740 ) = 2740 – 11 = 2729

Pts_AFTER = 2729
Różnica = 2740 – 2729 = 11

Wniosek:
Warto grać co najmniej jeden mecz w tygodniu, by uniknąć Dewaluacji Punktów Rankingowych. Jednakże spadek ten jest niewielki, więc nie ma powodu do niepokoju.

6. Ewalucja Pts:

Po zakończeniu GP następuje ewaluacja Punktów Rankingowych. Polega ona na podwyższeniu średniej wartości Punktów Rankingowych ze wszystkich Punktów Rankingowych wszystkich Graczy do liczby ustalonej przed rozpoczęciem Laddera (5000), poprzez procentowe podniesienie ilości Punktów Rankingowych każdemu Graczowi.

Ewaluacja jest wprowadzona ze względu na Dewaluacje i ma przyczyniać się do długotrwałej stabilizacji Punktów Rankingowych.

7. Przebieg czasowy Ligi:

(Rozpiska poglądowa)

Tygodnie:
1-2 (2) : Zapisy.
3-13 (10) : 1st GP
14 (1) : Przerwa
15-25 (10) : 2nd GP
26 (1) : Przerwa

8. Zapisy:

Aby zapisać się do turnieju należy zamieścić komentarz w sprawie zapisania pod postem głównym Laddera (strona z tabelą).T
Gracze rozpoczynają Ladder posiadając 5000 Punktów Rankingowych.
Gracze zapisanie przed startem Laddera otrzymują bonus w postaci 500 punktów GP.
Można zapisać się w każdym momencie trwania Laddera.

10. Bonusy:

Za dodanie linku do zuploadowanych demek z meczu w komentarzu z wynikiem z meczu = +20% punktów GP (tylko zwycięzca).
Technikalia: ZIP format, jeden plik, według wzrou: wygrany_vs_przegrany.zip.
Przy wyniku 2:1 gracz wygrany może zuploadować demko także z mapy przegranej.
Gdy wynik z komentarza jest dodany do tabeli oraz gdy prze komentarzu pojawi się znak odhaczenia – nie nastąpi dodanie punktu za późniejsze dołączenie demka.
Każda wycięta, zuploadowana, i podlinkowana w komentarzu z wynikiem z meczu akcja, która będzie użyta w ‚TOP 10 TESLA GRAND PRIX’ = +10% wszystkich punktów GP.

11. Serwer.

Domyślnym i głównym serwerem TESLA Duel jest TESLA @ Throne.pl 195.85.230.210:27911. Każdy inny serwer z NoFake i bieżącą mapą jest również pełnoprawny. Serwery bez NoFake nie są akredytowane lecz gra na nich również jest możliwa (porównaj z punktem 14).

12. Obowiązki gracza.

Dodawanie komentarzy z wynikiem meczu.
Nagrywanie demka z każdego meczu i przechowywanie ich przez cały okres trwania GP.

13. Obowiązki admina.

Dodawanie punktów do tabeli.

14. NoFake

Do turnieju może zapisać się każdy gracz posiadający konto NoFake.
Mecze powinny się odbywać na serwerach z NoFake. Ale decyzja o wyborze serwera należy wyłącznie do graczy. W przypadku rozgrywania meczy na serwerach bez NoFake gracze pozbawieni są prawa do reklamacji meczu (w przypadku podejrzeń o oszustwo).
W turnieju może wziąć udział każdy, niezależnie od statusu jego konta w NoFake (czy zbanowane, czy nie). Natomiast w kwestii Graczy pozostaje, czy chcą rozgrywać mecze z Graczem ze zbanowanym kontem NF.

15. Kwestie dyscyplinarne.

(do opracowania).

16. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Punkt, w którym admin niniejszymi słowy zastrzega sobie prawo do modyfikacji powyższych Zasad, by mieć możliwość wprowadzania najlepszych rozwiązań dla dobra laddera TESLA Duel.